Tuesday, November 13, 2012

13

no tere tere eesti rahva pere. aeg ikka rämedalt lendab ma ei pannud tähelegi, et juba 12 päeva pole kriblanud oh hädaa oh hädaaaa, kirjutan nüüd highlightse!

ühel esmaspäevasel päeval läksime "energy and environment in buildings" grupiga tundide asemel hoopis lissaboni. täiega tore klass on meil see, isegi mu surfiteacher joao oli platsis kes muidu ei kipu eriti kooolis käima aiaiai. 2 õpetajat on, üks noor ja lõbus naine, teine vana ja muhe härra. kella poole 9 ajal hommikul hakkasime kooli eest sõitma ja 11 paiku olime kohal. esimesena läksime portugali suurima national panga peahoonesse, see peaks lissaboni, kui mitte portugali suurim ehitis olema ooooioi oli päris suur jaa. korruseid oli 16, millest 6 läks maa allla, kõrvad läksid lifiga sõites lukku :D ühesõnaga meid kottis rohkem see solar center mis sinna 5 aastat tagasi tehti, suur osa selle mega hoone katusest on päikesepaneelidega kaetud ja toodavad retsilt energy't, sest siin palju suni. maja oli niisama ka väga uhke.


seal purskkaevude kõrval oli mingi suurem kaevu moodi auk, kus all oli prügikonteinerid jms, ma vaatsin alla ja kutsusin kohe poolakaid vaatama, kui AMAZZING view siin on, paraku nad ei kuulnud, kohale jooksis hoopis õpetaja kes pettus ja arvas et ma olen un peu retardé...

pärast panka sõitsime shopping centerisse vasco de gama'sse, kus tegime väiksed eined ja ma ostsin ühe väkeva raaamatu ka!!

siis läksime thermal gas stationisse, agaaa see selline peen koht, kuhu lasti sisseainult väikeste gruppidega, seega läksime vahepeal tejo jõe ääärde ja tsekkisime eurooopa pikimat silda (kõik nii suurim ja pikim ja ülimega võrdes sellel reisil :D) millel polnud ei otsa ega äärt

tüüübid



nooooo tsauki




suht pikk ju???

lõpuks lasti meid tuppa, seal toimus mingi miljoni kraadi juures gaasi põletamine, hulllult palav oli

19 aeg trippisime tagasi kojuuu, suht vässukad olime, jaksu oli vaid russian shopist tatart osta ja seda koju vaaritama minna ja pessa kerida :)

see sama terve nädal oli tegelikult freshers week ehk siis esmakursuslaste baptizing ja lõpuks nende piinade lõpetamine. esmakursuslasi on siin juba septembrist saati retsitud, üsna tihti kohtab kooli hoovis maas vastu rulluvaid kutte jne. igaljuhul see nädal oli neil viimased ülesanded vaja täita ja siis jäetakse nad natukeseks rahule. kolmapäeval oli kooli parklas muda väljak ja mingi kala soolikate kausid lives ja inimesed nägid ikka väga kurnatud välja, nad alustasid kuuest hommikul juba ulme :D me läksime 14 kohale, siis hakkas rongkäik läbi linna ühte jõeäärsesse parki.
kõik need tüübid kes mustad ja keepides on teise ja kolmanda kursuse inimesed, kes seal neid käsutasid ja see riietus on neil igapäevaselt koolis seljas ka




:DD see lussariga vend on õpilaste poolt valitud kõige tähtsamaks tüübiks, ta võib isegi teisi keepides inimesi käsutada. siin on ikka kreisi hierarhia paigas, lussariga tüüp käsutab kõiki, keepidega vendadel on veel omakorda erinevad märgid ja rosetid rinnas mis näitavad aastat ja tähtsust jne. tundub naljakas, aga kõik ülitäpselt jälgivad seda ja retsitavad kuulavad ilusti sõna ja teevad kõike 100%liselt ja entusiastlikult kaasa, ülilahe!!


natuke videomaterjali rongkäigust



leidus ka veinikaarikuid ;)

massiv!

das rahvas

lõpuks jõudsime sinna jõe äärde parki ja vasakul see roheline riba mis näete, see on tegelikult tiik mis on mingeid taimi täis kasvanud, sealt sulpsasid lõpuks kõik esmakursuslased läbi :D

nad on veidi nukrad

kogemata jälle video pikali ja kuna youtube'i ei laadind ära siis tuli siia läbi blogspoti mis tegi kvaliteediga 1:0, aga miskit ehk tajub

freshers weeki raames oli ka terve nädal special peod, kooli juurde pandi üks suur telk püsti kus olid teisipäevast laupäevani diskod. läksime kolmapäeval halloweeeni puhul tsekkima, see oli üks kreisimaid kräusid jällegi mis siin toimunud on, rahvast oli niii palju. seal telgi sees oli omakorda suur lava, kus esinesid iga õhtu erinevad portugali bändid ja hiljem dj'd. ja siis seal oli veel ülikooli erinevate teaduskondade baarid püsti, kus müüdi kärkunni ja siis igasugu homemade salajooke. paraku, me olime ainsad kes tulid peole kostüümides, mittte kedagi teist ei olnud, üks poolakas mariusz oli super mario ja ma olin super mario printsess, sest mul oli ilus krooon, teised otsustasid veriste kollide ja nõiakostüümide kasuks, kahjuks unustasin klõpzu teha!

aa ja sel õhtul sirgendasime giuseppe afro ka ära :D võttis aega 1h ja 2 inimest

halfway done haha nii pikad

siin pole eriti aru saada, aga tegelikult päris sirgeks saime ikka :D

skittles vodka shotsss

jube koll suicetamas

verineee



reedel jällegi läks asi HOOPIs uvitavaks. läksin rõõmsalt kooli, lammutasime excelit ja hüdroenergiat paar tundi ja koju sõites, uhasin rahulikult mäest alla, kuulasin ipoodi, mõtlesin mida õhtuks süüüa tehaaa.... kui äkki üks härra otsustas rattateel kõndida. ma tõmbasin siis ise kõnniteele, aga viimasel hetkel ta vaatas taha, märkas mind ja tuli kärmelt rattateelt ära täpselt mulle ette, niiet ma sõitsin talle otsaaaa, lendasin üle ratta ja kukkusin vasta MAAD. ma ise ei saanud midagi aru, pikutasin seal maas veits shokis. see kutt kellele otsa sõitsin oli ka natuke paanikas, tal endal ei olnud midagi viga õnneks, kutsus kiirabi ja väga randoomselt oli JUST kukkumise hetkel meedikuteauto mööda sõitnud, nad tulid kohe sinna hakkasid mu lõuga tohterdama, ma hakkasin natuke toibuma, ütlesin arstitädidele tere ja vaatasin kas riided terved :D kõik tundus ok olevat. järgmine mõte oli kohe omgaaaaad arvuti mis oli kotis! kahjuks ei saanud tsekkida. sinna mu ümber oli juba nii mõnedki möödakõndijad kogunenud asja uurima ja üks paarike tõstis mu velo püsti ja ütlesid, et võivad selle haigla juurde tuua, jee tänkss sõbbud, ma andsin neile lukuvõtme ka. igaljuhul panin kukkudes pauguga vastu maad, käed natuke pidurdasid, aga panin ikkagi lõuaga vasta asfaldi. ja siis keerasin ennast pärast kukkumist selili ja panin teistpidi peaga veel ühe paugu kirja :DD igaljuhul neil siin kohustuslik mingigi pea või kaela või selja vigastuse ohu korral ikka korralikult lahasesse tõmmata. meedikutädi hoidis mul pead kinni ja ma vaatasin kotti kas arvuti on ok ja saatsin toakaaslasele sõnumi et mul juhtus õnnetus ja ma lähen korra haiglasse ja tulen hiljem koju, aga kõik on ok. kiirabi jõudis lõpuks kohale mulle tõmmati kaelalahas ümber ja siis tõsteti liikumatult kanderaamile. just sel hetkel kui ma seal abitult lamasin ja mind autosse veeretati, siis sõitis toakaaslne bussiga mööda :D ta oli ikka täiesti endast välja läinud, giuseppe rääkis, et ta oli värisedes koju jõudnud ja hakkas paaanitsedes kohalikke haiglaid läbi helistama. ma olin leiria peahaiglas, santo andreeee hospital, seal receptionis öeldi talle calma calma ja et mul kõik ok, varsti koju ära ;) siis ta rahunes. väga varsti koju ei saanud, sest seal oli palju inimesi ja mul polnud midagi nii kriitilist, et peaks kohe tegutsema. see nunnu paarike, kes mu ratta haigla juurde tõi oli ka sinna juba jõudnud ja andsid mulle võtme tagasi. mind veeratati lihtsalt voodiga ooteruumi kus ma magasin umbes 2 tundi, üliigav oli lihstalt kui sa lähed mingisse kohta ja näed ainult lagesid. pea lõhkus ka, samas ta valutas juba kooli minnes pisut ;) lõpuks võeti mind letti ja tehti röntgen peast ja rindkerest ja käest, mis suurema paugu sai. õnneks oli kõik ok, lahas võeti ära ja sain veel pool tundi pikutada kuni lõpuks võeti lõug ette. arstike oli noor ja tore ja jutukas ja ütles, et mul jääb portugalist üks vahva mälestus :) õmblusi tuli 5 tükki ja siis õde lappis mulle sinna mõnusa suure sideme ka otsa. ja valmis ma olingi! tunnid lõppesid kell 17 ja kell oli juba 21 saand. igaljuhul ma unustasin ära, et kiirabitädi oli mulle kotti pistnud ka arve, mille ma oleks kohe maksma pidanud, paraku ma tõusin püsti ja kõndisin kogemata lihtsalt minema :D helistasin lucale ja ta tuli mulle järgi. koju jõudes oli arita juba rahulik, aga kahjuks avastasin, et suurim mure oli see, et pluus mis mul seljas oli oli purux, see on ju annukese oma oh hädaaaaa. läksin alla lounge'i skype ja tegin oma uue habemega õele ja andrale pranki hehhe. leidsin kotist arve ka, mis oli 24€ ja palusin receptioni kutil haiglasse helistada ja öelda, et ma homme tulen maksan kindlasti ära. pea valutas ja uni oli silmas, aga pidin ikkagi pesema minema,et selle vere ja roppuse juustest välja saada ÕIH. tegin see öö 14 h und mis oli väga meeldiv. ärkasin kell 14 selle peale, et ühika isand koputas uksele, läksin ülimalt unisena uksele ja ta oli desculpaaaa, et üles ajasin, aga kui ükskõik mida vaja on siis ainult küsi!!! kahjuks oleks vaja vaid näiteks järgmise kuu rent ära jätta vms.. :)


valge plaaster oli mul näos 10 päeva, sain tavalisest veel rohkem vahtivaid pilke ja ohkivaid emotsioone, et aiaiaiai mis juhtus :D käisin päris mitu korda seda sidet vahetamas, sest see tahtis ära tulla kogu aeg!! esimene kord sattusin väga toreda noore õe juurde, kes rääkis kenasti inglise keelt ja uuris ja seletas. teine kord aga oli kaks portugali daami platsis, kes ei saanud midagii aru, üks neist krahmas näpitsate järgi ja tahtis juba teisel treatmentil niidid välja võttaa, õnneks tuli meelde, et limpar on puhastama, palusin neil sellega piirduda. eile võeti lõpuks niidid välja ja ei pea enam juuluvanahabemega ringi käima, nii hea on!!! saab lõpuks normaalselt hambaid ja nägu pesta :D arst soovitas järgmine kord normaalsem koht valida kuhu kukkuda, aga muidu õnnitles, et mul näkku portugalist üks kena suveniir jäi. sain eile poola kutilt gabrielilt kiita, kui hea ma välja näen, et viimati kui mind nägin oli ikka räigelt paistes, ma olin et midaaah :DDDD ma küll ei tea, aga pilti vaadates olin ikka üsna muumi küll. igaljuhul sellega on nüüd korras, olen jälle velol tuju hea ülieaa

ostisin nüüd igaksjuhuks endale rattakelluka, see tõriseb nii võimsalt, et inimesed võpatavad :DD

ilm mängib küll vingerpussi kogu aeg, mõni päev võib täitsa lühkadega välja minna, kui õhtul ja öösel tahaks talvejope selga visata

panin veic õhku wheelsidesse

kui mul see lõuaparanemisperiood oli, siis ma campisin suht palju kodus, aega oli palju ja mõtlesin, et võiks oma raha ka natuke paremini spentida, siis ostsisn veits lektüüri endale. viimane oli "to kill a mockingbird" ja filmi vaatasin ka, täiega meeldis! hetkel lõpetan trainspottingut ja järjekorras on orwellli "1984" BUUUUUUUUUUYA

nüüd hakkas uuus tihe kooolinädal, aga üleeile oli meil aritaga selline menus cozy pühapäev ehk me ei lahkunud kodust ja tegime õhtul poppacornot (http://www.youtube.com/watch?v=bPfVEhFb3so igaksjuhuks) ja vaatasime madagascar 3e, AMAZING muuvi lihtsalt, sebra meenutas täiega shreki eeslit ja see omakorda ühte kallist daami mu elus :)

järkas postituses näitan veits tuba ja ühikat kus ma elan ja vana elamist ka!

aga vahepeal õnnestus mul saada sellisn menus albom nagu cunninlynguists - oneirology, mida hetkel nonstop naudin rattasõiduks ka perffffffecto

mmmmmmmmjeeeee


No comments:

Post a Comment